درود بر شما دوستان عزیز. امروز باز هم در خدمت شما عزیزان هستم با یکی دیگر از آموزش های کاربردی تبلت، یعنی آموزش تنظیمات دستی MMS تبلت (اندروید). یکی از مشکلات تبلت ها و گوشی های جدید مخصوصا با سیستم عامل اندروید، ارسال نشدن تنظیمات مربوط به اینترنت و پیام چند رسانه ای آنها از طرف اپراتورهای کشور میباشد. در این آموزش و انجام تنظیمات مربوط به فعال سازی این مشکل را بصورت دستی برای تبلت و یا گوشی اندرویدی خود حل خواهید کرد تا بتوانید از خدمات اینترنت و پیام چند رسانه ای بر روی تبلت خود استفاده نمایید. در ادامه همرا من باشید.
نکات کلیدی:
- برای فعال سازی و ارسال MMS حتما باید به نمایندگی های اپراتور مراجعه کنید و پس از تکمیل فرم ثبت نام و تعهد نامه مربوط به فعال سازی پیام چند رسانه ای، قابلیت ارسال MMS برای شما از طرف اپراتور فعال شود و یا مراحل فعال سازی را از وبسایت اپراتورها پیگیری نمایید.
- در مواقعی که اینترنت شما قطع شود، MMS (پیام چند رسانه ای) نیز غیر فعال خواهد شد.
- سعی کنید برای نتیجه گیری بهترو عدم ایجاد مشکلات هنگام فعال سازی ابتدا تنظیمات مربوط به MMS را انجام داده و سپس تنظیمات GPRS را وارد کنید.
آموزش تنظیمات دستی MMS تبلت (اندروید)
نکته : برای فعال سازی MMS تمامی تنظیمات زیر را وارد کنید.
برای انجام تنظیمات دستیMMS در ابتدا باید از منوی اصلی تبلت خود وارد منوی Setting (تنظیمات) شوید.
سپس از گزینه های باز شده آن گزینه …More (بیشتر…) را انتخاب کرده تا پنجره گزینه های آن باز شود و سپس از همین بخش گزینه Mobile Network (شبکه های تلفن همراه) را انتخاب کنید.
در این حالت پنجره Mobile network Setting باز خواهد شد که شما در این پنجره باید گزینه Access Point Names (نام های نقاط دسترسی) را انتخاب کنید
حال از پنجره باز شده بعدی گزینه New APN (ای پی ان جدید) را انتخاب نمایید
اکنون در پنجره باز شده جدید مربوط به ای پی ان جدید تنظیمات گفته شده در پایین برای هر اپراتور (اپراتور سیم کارت شما) را وارد کنید تا ای پی ان مربوط به MMS را بسازید.
اگر سیم کارت شما همراه اول باشد تنظیمات زیر را وارد کنید:
Name : MCI-MMS
APN : mcinet
MMSC Adress: http://192.168.193.134:38090/was
Port : 8080
APN Type : mms
در صورت درخواست تبلت در هنگام ذخیره سازی:
MCC : 432
MNC : 11
اگر سیم کارت شما ایرانسل باشد تنظیمات زیر را وارد کنید:
Name : Irancell_MMS
APN : mtnirancell
Pr*xy : 10.131.26.138
MMSC Adress: http://8002
Port : 8080
APN Type : mms
در صورت درخواست تبلت در هنگام ذخیره سازی:
MCC : 432
MNC : 35
اگر سیم کارت شما رایتل باشد تنظیمات زیر راوارد کنید:
Name : RighTel-MMS
APN : RighTel-WAP
MMSC : http://10.200.40.55:38090/was
Pr*xy : 10.200.39.10
Port : 8080
APN Type : mms
در صورت درخواست تبلت در هنگام ذخیره سازی:
MCC : 432
MNC : 20
حالا دکمه موجود در روی تبلت را فشار دهید یا گزینه save را لمس کنید تا ای پی ان جدید برای MMS ذخیره شود.
نکته: پس از ساختن APN های مربوط به MMS و GPRS توجه داشته باشید که تیک گزینه اینترنت (GPRS) باید فعال شود.
امیدوارم از این آموزش نهایت استفاده را برده باشید. تا آموزشی دیگر از نرم افزار ها و تنظیمات تبلت های اندرویدی که باز هم در خدمت شما دوستان خواهم بود، بدرود.
توجه : در این آموزش سعی شده است از دقیقترین اطلاعات استفاده گردد. لطفا در صورت خرابی و یا اشتباه بودن هر کدام از این تنظیمات و پی بردن به آن، مراتب را توسط ارسال دیدگاه به ما اطلاع دهید.
apn ذخیره نمیشود .گوشی کاملا ریست هم شده لطفا راهنمایی کنید ؟؟؟؟
ممکنه مشکل نرم افزاری باشه. دوباره این کار رو انجام بدید و در صورت عدم موفقیت شاید نیاز به آپدیت فریم ور تبلتتون باشه! با پشتیبانی خدمات و یا فروش برندتون تماس بگیرید.
سلام خسته نباشید
من این تنظیماتو واسه اینترنت همراه انجام دادم
دیگه لازم نیست واسه ام ام اس دوباره انجام بدم؟
یعنی ام ام اسم فعاله الان
سلام و ممنون. باید برای ارسال MMS ای پی ان جداگانه طبق آموزش بسازید.
مرسی خیلی ممنون.
ببخشید یه سوال دیگه هروقت بخوام ام ام اس ارسال کنم باید دیتا اینترنت همراهمم روشن باشه؟
بله. نیاز اصلی ارسال ام ام اس اینترنته که مالتی مدیای در حال ارسال به اینترنت نیاز داره.
سلام و خدا قوت
ممنون وسپاس فراوان بخاطر اطلاعات شما سروران گرامی عالی بود عالی هست
پیروز
سلام من همه اینکارا رو انجام دادم.ام ام اس هم دریافت میکنم ولی نه دانلود میشه و نه ارسال میکنه
مدل گوشیمم آلکاتل مدلidol mini و اندرویدشم ۴.۲
ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام وخسته نباشیدمنAPNروذخیره کردم ولی باز هم نه ام ام اس میادونه ارسال میکنه اینترنتم فعاله وخوب کارمیکنه توروخداکمکم کنیدشدیدا بهش نیاز دارم مدل گوشیم ایکس پریا آکرو اس هست که اندرویدش۴.۲هست قبلا مشکل نداشت ولی الان حدود یک ماه هست که ریستش کردم خراب شده
سلام. به یکی از نمایندگی های اپراتورتون مراجعه کنید.