اخبار سایت
چون عاشقی آمد، سزاوار نباشد این گفتار که : خدا در قلب من است، شایسته تر آن که گفته آید : من در قلب خداوندم - جبران خلیل جبران
مجموعه آموزش های ویدیویی به زبان فارسی
خانه / نرم افزارهاي كاربردي / Microsoft Office / ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت ۲۰۰۷
ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت 2007-کاور

ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت ۲۰۰۷

درود بر شما دوست گرامی که هم اکنون به جمع وب سایت آموزشی Digital-art.ir پیوستید. من علیرضا مقدم هستم و با یکی دیگر از آموزش های کاربردی نرم افزار مایکروسافت آفیس ورد با عنوان ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت 2007 در خدمت شما عزیزان هستم.

مقدمه :

در برخی از ارایه ای پاوپوینت که نیازی به توضیح دادن آن توسط پرزنتور وجود ندارد و بیشتر ارائه های تبلیغاتی، آموزشی و… را شامل میگردد، از روش صداگذاری بر روی اسلایدها استفاده میگردد. این روش یکی از قابلیت های بسیار بزرگ این نرم افزار میباشد تا جایی که کاربر را قادر میسازد علاوه بر صداگذاری بر روی هر اسلاید بطور جداگانه زمان مورد نیاز نیز تعریف گردد که این قابلیت مهم فواید بسیار زیادی را بهمراه خواهد داشت.

با من همراه باشید با:

ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت 2007

ابتدا شما باید به ساخت و تدوین ارائه پاورپوینت مورد نظر خود بپردازید.

سپس برای ضبط توضیحات صوتی مربوط به هر اسلاید، ابتدا اسلاید مورد نظر را انتخاب کرده سپس از سربرگ slide Show به کادر گروه Set Up مراجه نمایید و از این کادر گروه گزینه Record Narration را انتخاب کنید.

ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت 2007-1

با کلیک بر روی این گزینه و انتخاب آن پنجره ای جدید با نام Record Narration باز خواهد شد که تصویر آن را در زیر مشاهده میکنید.

ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت 2007-2

دکمه های کاربردی این پنجره عبارتند از:

1. Ok : از این دکمه برای شروع کردن ضبط صدا استفاده میشود. با کلیک بر روی این دکمه پنجره ای جدید باز خواهد شد که شامل دو گزینه پرسشی از شما میباشد. گزینه اول Current Slide میباشد که انتخاب این گزینه باعث ضبط صدا بر روی اسلاید جاری (انتخاب شده) صورت خواهد گرفت.

گزینه دوم First Slide میباشد که انتخاب این گزینه باعث ضبط صدا بر روی اولین اسلاید موجود در ارایه میشود. حال گزینه مناسب را انتخاب کنید.

ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت 2007-3

2.  Cancel : با انتخاب ابن گزینه عملیات ضبط صدا بر روی اسلاید لغو خواهد شد.

3.  Set Microphone level : شما میتوانید صدای میکروفن خود را برای ضبط صدا تنظیم کنید. برای این کار کافیست بر روی گزینه Set Microphone level کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه پنجره مربوط به آن (با نام Microphone Check) باز خواهد شد که میتوانید با استفاده از اهرم لغزنده موجود در این پنجره اقدام به تنظیم صدای میکروفن نمایید.

ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت 2007-4

4.  Change Quality : با استفاده از این گزینه میتوانید کیفیت صدا و همچنین فرمت ذخیره سازی (که البته نیازی به تغییرات آنها احساس نخواهد شد) را تغییر دهید.

5. …Browse : با استفاده از این گزینه میتوانید صدایی را که قبلا ضبط نموده اید به اسلاید جاری اضافه نمایید. بدین صورت که با انتخاب این گزینه پنجره جستجو در فایل های ذخیره شده باز خواهد شد و از این پنجره میتوانید صدای مورد نظر را انتخاب و با تایید نهایی به اسلاید اضافه کنید.

چگونگی ضبط صدا بر روی اسلاید :

برای ضبط صدا بر روی اسلاید پس ار تنظیم صدای میکروفن و سپس کلیک بر روی گزینه OK اقدام به ضبط صدا بر روی اسلاید انتخابی (اسلاید اول و یا جاری) نمایید. پس از اتمام ضبط صدا بر روی اسلاید منتخب با کلیک ماوس به اسلاید بعد بروید و ضبط صدا را به همین صورت برای تمامی اسلاید ها انجام دهید.

در نهایت پس از ضبط صدا بر روی اسلاید های مورد نظر ارایه، پیغام زیر نمایش داده میشود.

ضبط توضیحات صوتی (صدا گذاری) بر روی اسلایدهای پاورپوینت 2007-5

نکته بسیار مهم : به این نکته توجه داشته باشید که همگام با ضبط صدا برای اسلاید ها، زمان بندی جدید برای نمایش اسلاید ها تعیین خواهد شد که اگر بر روی دکمه Save از پنجره بالا کلیک کنید، زمان بندی جدید برای اسلاید اعمال خواهد شد و اگر بر روی دکمه Don’t Save کلیک کنید فقط توضیحات شما و بدون زمان بندی جدید ثبت خواهد شد.

امیدوارم از این آموزش نهایت بهره را برده باشید. تا آموزشی دیگر که باز هم در خدمت شما عزیزان خواهم بود، بدرود و موفق باشید.

درباره عليرضا مقدم

امیدوارم از آموزش هایی که اینجانب به عنوان یکی از آموزش دهندگان گروه آموزشی هنردیجیتال برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ام بهره لازم را ببرید. با تشکر، علیرضا مقدم

۴ دیدگاه

  1. با تشکر از توضیحاتتون یه سوال داشتم من در زبانه slide show پاورپوینتم گزینه record narration را ندارم برای ضبط صدا از طریق میکروفن باید چکار کنم ممنون میشم اگر حتما” به سوالم جواب بدید

    • با سلام. شما حتما از پاورپوینت۲۰۱۰ و یا ۲۰۱۳ استفاده میکنید. در این پاورپوینت ها برای ضبط توضیحات از سربرگ Slide Show به کادر گروه Set Up برید و گزینه Record Slide Show رو انتخاب کنید.

  2. سلام اقا خسته نباشی مطالب سایت عالیه فقط یک سوال داشتم: من الان چند تا اسلاید دارم میخوام روی متن ها صدا گذاری کنم که هر وقت روی هر متن کلیک کردم صدای ضبط شده خودم پخش شه اما میکروفن هم ندارم چه کار باید کنم ، میتونم صدای خودم رو با گوشی ضبط و ذخیره کنم بعد روی متون بزارم؟؟؟؟؟ اقا ممنون میشم کمکم کنید اخه خیلی واجبه. چاکرم

  3. با سپاس فراوان ابه خاطر نوشتن این مطلب
    بسیار مفید بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*