اخبار سایت
بزرگترین لذت در زندگی انجام کاریست که دیگران میگویند: تو نمیتوانی! - رومن پولانسکی
خانه / تبلت / wintouch / درباره سیستم ۳G و ۴G ایرانسل و چگونگی فعال سازی اینترنت آن بیشتر بدانیم
درباره سیستم 3G و 4G ایرانسل و چگونگی فعال سازی اینترنت آن بیشتر بدانیم-کاور

درباره سیستم ۳G و ۴G ایرانسل و چگونگی فعال سازی اینترنت آن بیشتر بدانیم

درود بر شما همراهان گرامی در این مقاله آموزشی که با عنوان درباره سیستم 3G و 4G ایرانسل و چگونگی فعال سازی اینترنت آن بیشتر بدانیم از وب سایت آموزشی هنر دیجیتال منتشر شده است، قصد داریم به تشریح ارتقای شبکه مخابراتی ایرانسل به 3G صحبت نماییم و شما را با چگونگی فعال سازی اینترنت پهن باند آن آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه:

در ششم آذر ماه ۱۳۸۵، مجوز اپراتوری دوم تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، به شرکت ایرانسل اعطا شد. واگذاری و توزیع سیم‌کارت‌های شرکت ایرانسل در سه شهر تهران، تبریز و مشهد از روز شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ آغاز شد. ۴۹ درصد از سهام اپراتور ایرانسل متعلق به شرکت ام تی ان و ۵۱ درصد از سهام این شرکت از شرکت صنایع الکترونیک ایران است. در ابتدا شرکت ایرانسل کار خود را با شبکه 2G آغاز نمود. پس از گذشت چندین سال از فعالیت این شرکت و توانایی پشتیبانی این اپراتور از شبکه 3G و 4G بالاخره مجوز بهره برداری از شبکه 3G برای این شرکت صادر گردید. بدین ترتیب، بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت خود و یا پرداخت هرگونه هزینه راه‌اندازی یا فعالسازی، صرفا با حضور در مناطق تحت پوشش، می‌توانید از کیفیت متمایز این خدمات بهره‌مند شوید.

نکته: علامت‌های 3G ،H+ ،H (برای شبه 3G)و  4G و LTE (تحت پوشش 4G) روی نمایشگر تلفن همراه نشان می‌دهد که شما در شبکه اینترنت پهن باند همراه هستید و میتوانید از اینترنت پر سرعت این اپراتور نهایت لذت را ببرید.

نحوه فعال سازی اینترنت 3G در سیم کارت های ایرانسل

برای این کار دو روش خودکار و دستی وجود دارد که در ادامه به شرح کامل این دو روش خواهیم پرداخت.

نکته: قابل به ذکر است، در صورتی که قبلا اینترنت گوشی، تبلت و… خود را با سیم کارت ایرانسل فعال نموده اید لازم نیست تا عملیات فعال سازی را یکبار دیگر انجام دهید. زیرا تمام گوشی‌هایی که تنظیمات GPRS بر روی انها انجام شده است، درصورت پشتیبانی از 3G، قابلیت کارکرد در این شبکه را دارا بوده و نیازی به انجام مجدد تنظیمات نیست.

روش خودکار فعال سازی اینترنت ایرانسل

در این روش مشترکین میتوانند با شماره گیری #6*3*130* توسط دستگاه خود، در خواست خود را مبنی بر تمایل به دریافت تنظیمات GPRS به ایرانسل ارئه نمایند و ظرف مدت چند لحظه تنظیمات برای شما ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است این شیوه فعال سازی در اکثر دستگاههای موجود در ایران قابل اجرا میباشد و در صورتی که به این شیوه نتوانستید اینترنت را فعال نمایید از طریق انجام تنظیمات دستی اقدام به این کار نمایید.

لوگوی ایرانسل

روش دستی فعال سازی اینترنت پهن باند ایرانسل

در صورتی که به طریق روش خودکار نتوانستید اینترنت خود را فعال نمایید، با استفاده از راهنمای تنظیماتی که در ادامه برای شما درج شده است به بخش فعال سازی تنظیمات دستگاه خود مراجعه کرده و تنظیمات زیر را وارد نمایید.

Connection Name: Irancell-Internet

APN: mtnirancell

نکته: اگر گوشی (دستگاه) شما از جمله دستگاههای قدیمیتر باشد و با اطلاعات ذکر شده در بالا موفق به فعال سازی اینترنت خود نشده اید، باید تنظیمات مربوط به Wap را وارد کنید. تنظیمات wap به شرح زیر میباشد:

Connection Name: Irancell-GPRS

Bearer: GSM-GPRS/GPRS

APN: mtnirancell

Home Page: http://vitrin.irancell.ir

WAP 1.0 Proxy: 10.131.26.138

Port: 9201

Service: CO-WSP

WAP 2.0 Proxy: 10.131.26.138

Port: 8080

Service: HTTP

نکته: در ابتدا تنها فیلد گزینه های Name و APN را پرکنید و اقدام به ذخیره سازی تنظیمات کنید. در صورت فعال نشدن اینترنت دستگاه، بقعیه فیلد ها را با اطلاعات داده شده تکمیل و ذخیره سازی نمایید.

در صورتی که قصد فعال سازی اینترنت گوشی و یا تبلت اندرویدی خود را دارید، میتوانید از لینک زیر برای راهنمایی بیشتر و ساخت ای پی ان استفاده کنید.

تنظیمات اینترنت و MMS گوشی های اندرویدی

در صورتی که قصد فعال سازی اینترنت 4G را دارید:

برای استفاده از خدمات 4G، ضروریست از سیم‌کارت‌های دارای قابلیت نسل ۴ (USIM) استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل سیم‌کارت فعلی خود را تعویض کرده و یا نسبت به خرید سیم‌کارت نسل ۴ اقدام نمایید. سپس طبق دسورالعمل بالا اقدام به فعال سازی اینترنت 4G دستگاه خود کنید.

نکته: بزودی مراحل تصویری فعال سازی اینترنت در سایر سیستم عامل ها در این وب سایت قرار خواهد گرفت.

امیدوارم این مطلب مورد پسند شما دوستان گرامی قرار گرفته باشد. تا آموزشی دیگر که باز هم در خدمت شما عزیزان خواهیم بود، پیروز و موید باشید.

منابع:

Wikipedia.com
Irancell.ir
Digital-Art.ir

درباره عليرضا مقدم

امیدوارم از آموزش هایی که اینجانب به عنوان یکی از آموزش دهندگان گروه آموزشی هنردیجیتال برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ام بهره لازم را ببرید. با تشکر، علیرضا مقدم

۶۷ دیدگاه

  1. سلام
    من سیم کارتم رو به خاطر زنگ های بی موقع و بیش از حد ایرانسل که می گفت ۴جی کنید رفتم ۴جی کردم و مثل … پشیمونم. گوشیم دو سیم کارته ست و قبلا از اینترنت رایتل استفاده می کردم در مواقع ضروری (چون معمولا از وای فای استفاده می کنم). سرعتش خوب بود کاری به هزینه ش ندارم. الان از وقتی که این ایرانسل رو گذاشتم (جای یکی از سیم کارتا خراب شده و فقط ازین استفاده می کنم) دیگه به اینترنت وصل نمیشه.علامتش هست روش ولی هیچیو باز نمیکنه حتی گوگل.گوشیمم مشکلی نداره. تنظیماتشم اینطوریه LTE/3G/2G
    گوشیم A7, 2016
    چکار کنم؟

    • توی تنظیمات گوشی باید اعداد پروکسی و درگاه یا همون پورت رو حذف کنید وقتی عدد میدین اینترنت کار نمیکنه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*