اخبار سایت
چون عاشقی آمد، سزاوار نباشد این گفتار که : خدا در قلب من است، شایسته تر آن که گفته آید : من در قلب خداوندم - جبران خلیل جبران
خانه / سیستم های عامل / آموزش حذف فایل های موقت در ویندوز ۱۰
آموزش حذف فایل های موقت یا Temp در ویندوز 10 -cover

آموزش حذف فایل های موقت در ویندوز ۱۰

فایل های موقت فایل هایی هستند که برای نگهداری اطلاعات در ویندوز به کار میروند و هنگامی که فایلی در حال ایجاد شدن است این گونه فایل ها به صورت خودکار ایجاد خواهند شد. فایل های موقت برای کمک کردن به بازیابی اطلاعاتی که به طور ناگهانی و غیر طبیعی به مشکل برخورده و از دست رفته اند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این فایل ها معمولا بعد از ایجاد و با بسته شدن برنامه ای که آن ها را ایجاد کرده است پاک خواهند شد. اما بعضی مواقع مشاهده شده است که این عمل انجام نشده و باعث اشغال فضای زیادی از درایو ویندوز میشود. حذف فایل های موقت در ویندوز یکی از بهترین راه ها برای خالی کردن فضای اضافه در ویندوز 10 میباشد.

برای این کار ابتدا باید تنطیمات ویندوز را از طریق منوی استارت و کلیک بر روی شکل چرخ دنده(Settings) باز کنید.

آموزش حذف فایل های موقت یا Temp در ویندوز 10 -01

حال پنجره Settings باز خواهد شد. اکنون بر روی System کلیک کنید.

آموزش حذف فایل های موقت یا Temp در ویندوز 10 -02

سپس گزینه Storage را انتخاب کنید. حالا در ناحیه Storage بر روی درایوی که ویندوز بر روی آن نصب شده است کلیک کنید. در این قسمت ویندوز 10 برای آسودگی انجام کار، لوگوی خود را بر روی درایوی که ویندوز بر روی آن نصب شده است نشان خواهد داد.

حالا کمی به پایین اسکرول کرده تا گزینه Temporary Files را بیابید، سپس بر روی آن کلیک کنید تا جزئیات فایل های موقت را مشاهده کنید.

آموزش حذف فایل های موقت یا Temp در ویندوز 10 -03

در این بخش به تفکیک، حجمی که فایل های موقت ایجاد کرده اند را مشاهده میکنید. به طور مثال بخش Temporary Filesحجم اطلاعاتی که توسط برنامه های مختلف ایجاد شده ولی هنوز پاک نشده اند را نشان میدهد.

در بخش Downloads Folder حجم اطلاعاتی که از اینترنت دانلود کردید را نشان میدهد.

در بخش Empty recycle bin حجم فایل هایی که در سطل زباله ویندوز قرار دارند اما تا کنون حذف نشده اند را نمایش میدهد.

و همچنین در بخش Previous version of Windows حجم اطلاعات مربوط به نسخه قدیمی ویندوز نمایش داده خواهد شد.

اکنون با توجه به نیازتان میتوانید تیک کناری هر کدام از این گزینه ها را که میخواهید اطلاعات آن پاک شود را فعال کنید و سپس بر روی گزینه Remove files کلیک کنید. البته توجه داشته باشید که در فعال کردن تیک Downloads Folder کمی احتیاط کنید زیرا ممکن است فایل هایی که دانلود کرده اید از دست بروند پس توصیه ما این است که تیک این گزینه را بر دارید.

بدین ترتیب به راحتی توانستید فایل های موقت و اضافی ایجاد شده در ویندوز 10 را خیلی سریع توسط خود ویندوز 10 و بدون استفاده از نرم افزارهای دیگر، برای همیشه حذف کنید.

 

درباره محمدرضا مقدم

خوشحالم که از وب سایت آموزشی دیجیتال آرت دیدن میکنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*