اخبار سایت
آرامش اگر همیشگی باشد سستی و پلشتی در پی دارد - ارد بزرگ
خانه / سیستم های عامل / آموزش پیدا کردن فایل های حجیم در ویندوز ۱۰
آموزش پیدا کردن فایل های حجیم در ویندوز 10-cover

آموزش پیدا کردن فایل های حجیم در ویندوز ۱۰

خیلی از ما به دلیل فضای زیاد هارد معمولا اقدام به ذخیره و نگهداری از فایل هایی که شاید هیچ وقت مورد استفاده ما قرار نگیرند میکنیم. به همین خاطر کم کم با پر شدن هارد و نیاز به فضای خالی، چاره ای جز خالی کردن فضای پر شده و غیر قابل استفاده نخواهیم داشت. برای همین ابتدا حذف فایل هایی که حجم بالاتری دارند معمولا در اولویت قرار میگیرد. برای این کار شما میتوانید یک به یک فایل هایی که مورد نیاز شما نیستند را پیدا کرده و اقدام به حذف آن ها کنید. ولی با استفاده از این آموزش شما به جای اینکه به تمام درایو و پوشه های سیستم یک به یک سر بزنید میتوانید با استفاده از قابلیت جستجو ویندوز، در میان فایل هایی که حجم بالاتری از مقدار مشخص که توسط خودتان تعیین میشود جستجو کرده و آن ها را لیست کنید. پس هم اینک با آموزش پیدا کردن فایل های حجیم در ویندوز 10 همراه ما باشید.

 

پیدا کردن فایل های حجیم در ویندوز 10 با استفاده از File Explorer

با استفاده از قابلیت ها و امکانات File Explorer در ویندوز به راحتی میتوانید جستجو ای پیشرفته در میان فایل های خود داشته باشید. مخصوصا در ویندوز 10 که از امکانات و فیلتر های بهتری نیز برخوردار است.

برای این کار File Explorer ویندوز را اجرا کرده و در کادر جستجو آن عبارت Size:>500MB را وارد کنید. این به معنی این است که جستجو باید در فایل هایی با حجم 500 مگابایت به بالا انجام شود.

آموزش پیدا کردن فایل های حجیم در ویندوز 10-01

حالا فرض کنید میخواهید بین فایل هایی با حجم 500 مگابایت به بالا و پایین تر از 5 گیگابایت جستجویی را انجام دهیم. برای این کار باید عبارت Size:>500MB<5GB را وارد کنید.

همانطور که مشاهده کردید، برای جستجو بین فایل هایی که حجم آن ها به گیگابایت میرسد کافیست به جای MB از GB استفاده کنید.

این روش حرفه ای تر و کار آمد تر از روش دوم که در ادامه خواهیم گفت میباشد.

شما میتوانید این روش را در نسخه های دیگر ویندوز نظیر 7 و 8 نیز به کار ببرید.

پیدا کردن فایل های حجیم از طریق تب Search در File Explorer

ابتدا درایو یا پوشه ای که میخواهید جستجو در میان فایل های آن صورت گیرد را باز کنید. حال بر روی کادر جستجو کلیک کنید تا تب جستجو(Search) در ناحیه بالایی پنجره نمایش داده شود. سپس بر روی آن کلیک کنید.

آموزش پیدا کردن فایل های حجیم در ویندوز 10-02

حال ابزارهای پیشرفته ای برای جستجو در میان فایل ها برای شما به نمایش در خواهد آمد. ولی ما میخواهیم فقط بین فایل های حجیم جستجویی داشته باشیم و آن ها را لیست کنیم پس برای این کار بر روی گزینه Size کلیک کنید و سپس از موارد نمایش داده شده با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید.

به طور مثال ما میخواهیم فایل هایی با حجم بالاتر از 128 مگابایت را پیدا کنیم، پس گزینه آخر یعنی Gigantic را انتخاب میکنیم.

آموزش پیدا کردن فایل های حجیم در ویندوز 10-03

امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما واقع شده باشد.

 

درباره محمدرضا مقدم

خوشحالم که از وب سایت آموزشی دیجیتال آرت دیدن میکنید

۲ دیدگاه

  1. با سلام و تشکر
    ترفند عالی بود. ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*