اخبار سایت
بزرگی یک ملت را می توان از نحوه رفتار آنها با حیوانات سنجید - مهاتما گاندی
خانه / تبلت / wintouch / با اینترنت نوترینو ۳G و ۴G و روش فعال سازی اینترنت نسل سوم همراه اول آشنا شوید

با اینترنت نوترینو ۳G و ۴G و روش فعال سازی اینترنت نسل سوم همراه اول آشنا شوید

شرکت ارتباطات سیار ایران (MCI) (تحت نام تجاری همراه اول شناخته شده‌است) اولین و بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه ایران و یک شرکت تابعه شرکت مخابرات ایران  است که در سال 1372 بنیانگذاری گردیده است. در ابتدا تنها اینترنت نسل اول توسط این اپراتور ارایه میشد که پس از سالها در شهریور ماه سال 1393 موفق به اخذ مجوزهای لازم برای ارایه نسل سوم و چهارم اینترنت به کاربران خود گردیده است. خدمات همراه اول در ۱،۰۷۸ شهرستانها و بیش از ۳۸۰۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌ها در ایران در دسترس است. ارائه دهنده خدمات رومینگ از طریق اپراتورهای شریک زندگی ۲۵۶ در ۱۰۹ کشور است. این اپراتور سیم کارتهای خود را به دو صورت دایمی و اعتباری در دسترس کاربران خود قرار داده است.

معرفی نوترینو

سرویس اینترنت نسل سوم و چهارم همراه اول با نام تجاری “نوترینو“، آماده بهره برداری است. نوترینو مزایای بیشماری دارد که در ادامه به آن اشاره می شود:

 اینترنت نسل نو همراه اول (نوترینو)، برخلاف نسل های گذشته (2G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود، مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چند رسانه‌ای را فراهم می‌سازد.

نام نوترینو از کجا آمده است؟

نوترینو یک ذره بنیادی با جرمی بسیار اندک است که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کند. نوترینوها ذرات شگفت انگیزی هستند که در تمام هستی پراکنده شده اند و از آنجایی که برهم کنش بسیار ضعیفی با سایر ذرات ماده دارند، مسافت‌های بسیار طولانی را درون مواد بدون هیچ مانعی طی می کنند.

نوترینو با حرف یونانی (نو) نمایش داده شده و در زبان انگلیسی به صورت neutrino نوشته می شود. همراه اول به منظور سهولت در خواندن این نام، عبارت NOTRINO با حروف بزرگ را در کنار کلمه فارسی نوترینو بکار برده است.

شرایط استفاده از نوترینو

1. حضور در محدوده ی پوشش 3G یا 4G

2. علامت های  3G ، و +H بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که در محدوده پوشش 3G قرار دارید.

3. علامت های  4G و LTE بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که در محدوده پوشش 4G قرار دارید.

4. استفاده از گوشی هایی که تکنولوژی 3G یا 4G را پشتیبانی می کند.

5. خرید و فعالسازی بسته هوشمند اینترنت ماهانه

قابل به ذکر است که مشترکین دائمی و اعتباری که بسته هوشمند اینترنت ماهانه ی فعال شده دارند، صرفا با حضور در محدوده تحت پوشش نوترینو، می توانند بدون پرداخت هر گونه هزینه ی اضافی، از خدمات این سرویس بهره مند شوند.

نکته: به زودی بسته های نوترینو در دو نوع آلفا (با سرعت ۱۲۸ Kbps ) و آلفا + (با سرعت ۱ Mbps ) ارائه می شوند و مشترکین می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

چگونگی فعال سازی اینترنت 3G و 4G نوترینو

لوگوی همراه اول

فعال سازی اینترنت نسل سوم و چهارم سیم کارتهای همراه اول به دو صورت تنظیمات خودکار و تنظیمات دستی انجام میپذیرد. در ادامه به بررسی این دو روش خواهیم پرداخت.

نکته بسیار مهم: در صورتی که قبلا اینترنت دستگاه خود را با سیم کارت همراه اول فعال نموده اید، نیازی به تنظیمات جدید برای بهره مندی از اینترنت پهن باند همراه اول نمیباشد.

  • روش فعالسازی دستی:

در این روش کافیست در صورتی که سرویس(GPRS)  در تلفن همراه شما فعال باشد، نیازی به تنظیمات اضافه نداشته و تنها در برخی از گوشی های تلفن همراه ضروری است 3G را روشن نمایید. در غیر این صورت می توانید با ارسال نوع و مدل گوشی یا شماره سریال گوشی (IMEI) از طریق پیام کوتاه به شماره 8008، تنظیمات مربوطه را دریافت کنید.

  • روش فعال سازی دستی اینترنت نسل سوم و چهارم

در صورتی که به طریق روش خودکار نتوانستید اینترنت خود را فعال نمایید، با استفاده از راهنمای تنظیماتی که در ادامه برای شما درج شده است به بخش فعال سازی تنظیمات دستگاه خود مراجعه کرده و تنظیمات زیر را وارد نمایید.

Name : MCI-MMS

APN : mcinet

MMSC Adress: http://192.168.193.134:38090/was

Port : 8080

APN Type : mms

در صورت درخواست گوشی در هنگام ذخیره سازی:

MCC : 432

MNC : 11

در صورتی که قصد دارید از راهنمایی های بیشتری برای فعال سازی اینترنت گوشی و یا تبلت خود و سایر دستگاهها بهره ببرید، میتوانید از لینک های درج شده در پایین استفاده نمایید.

تنظیمات اینترنت و MMS گوشی های اندرویدی

نکته: به زودی آموزش فعال سازی اینترنت در سایر سیستم عامل ها از همین وب سایت منتشر خواهد شد و لینک این آموزش ها به عنوان راهنمایی بیشتر در این بخش برای کاربران مربوطه قرار خواهد گرفت.

امیدوارم این مقاله و مطالب آموزشی آن مورد قبول شما عزیزان قرار گرفته باشد. تا وقتی دیگر که بازهم در خدمت شما عزیزان خواهیم بود، بدرود و موفق باشید.

منابع:

mci.ir

Wikipedia.com

Digital-Art.ir

درباره عليرضا مقدم

امیدوارم از آموزش هایی که اینجانب به عنوان یکی از آموزش دهندگان گروه آموزشی هنردیجیتال برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ام بهره لازم را ببرید. با تشکر، علیرضا مقدم

۱۴ دیدگاه

  1. ماشاا.. به این همه اطلاعات.

  2. با سلام خدمت دوسان
    حدود ۲ ماه قبل این سرویس رو به مدت یک ساعت فعال کردم و سپس غیر فعال کردم نه تنها ۱۳۰۰۰ تومن برای اون ماه کم کرد برای ماه بعد هم علی رغم فرستادن کد غیر فعالسازی بازهم ۱۳۰۰۰ تومن کم کرده و مخابرت هم که رفتم هیچ پاسخی ندادن

    • ایم مشکل باید از طریق اپراتورتون حل بشه. در غیر اینصورت یکبار تمامی سرویس ها رو غیرفال کنید و یک بسته محدود (مثلا روزانه) رو فعال کنید تا نتیجع تغییرات رو ببینید.

  3. سلام من تمام این کارا رو انجام دادم بسته ام گرفتم اما نت گوشیم فعال نمیشه گوشیمم هواوی g630

  4. با عرض خسته نباشید.از چه طریق میشود متوجه شد که گوشی طرف قابلیت ۳Gرا دارد یا خیر واگر دارد چگونه میشود فعال کرد.با تشکر

  5. من از وای فای شاتل استفاده میکنم ولی از زمانی که بسته ۲گیگ خریدم ولی استفاده نمیکنم اما همچنان هزینه ام در. صورتحساب بالا میره چرا؟

  6. برای استفاده ز فرجی باید سیم کارت قدیم را عوض کرد؟

  7. سلام یک بسته یکماه فعال کردم وبعد ازااستفاده غیر فعالش کردم همچنان ۲ماهه خودکار پول روی قبضم می اید هیچ استفادهای هم از اینترنت ندارم چون idsl دارم لطفا راهنمایی کنید

  8. با عرض سلام،ممنون و متشکر از راهنمایی ها و اطلاعات مفیدتون.

  9. باسلام گوشی بنده۳G میباشد
    ولی من میخام اونو ۴G کنم باید چکار کنم سیم کارتمم ۴Gکردم گوشیمم آیفون ۶هس؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*