اخبار سایت
در بین تمامی مردم تنها عقل است که عادلانه تقسیم شده، زیرا همه فکر می کنند به اندازه کافی عاقلند - رنه دکارت
خانه / نرم افزارهاي كاربردي / Microsoft Office / Excel / رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت ۲۰۱۳
رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت-کاور

رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت ۲۰۱۳

درود بر شما همراهان گرامی. در این آموزش که با عنوان آموزش رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت از وب سایت Digital-Art.ir منتشر شده است، شما عزیزان را با چگونگی رمز گذاری بر روی سندهای آفیس از جمله اسناد ورد، اسناد اکسل و ارایه های پاورپوینت آشنا خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید.

مقدمه نویسنده:

بسیاری از کاربران نرم افزار مایکروسافت آفیس به این نیاز خواهند داشت تا پس از ایجاد سندی در ورد، کاربرگی در اکسل و یا ارایه ای در پاورپوینت محتویات این اسناد را توسط رمز گذاری بر روی آن محافظت کنند تا از دسترس افراد مختلف دور قرار گیرد و تنها افرار مجاز با دانستن رمز عبور فایل به محتویات آن دسترسی داشته باشند. این اسناد ممکن است اسنادی محرمانه، مهم و یا خصوصی در زمینه کارهای اداری، شخصی، شرکتی و… میباشند. در این وب سایت و از طرف گروه آموزشی هنر دیجیتال این مهم بوسیله آموزشی جامع برای کاربران این نرم افزارها فراهم گردیده. امیدواریم با اندکی صبر و شکیبایی و خواندن متن این آموزش بتوانید برای اسناد مهم خود کلمات عبوری تعریف کرده تا محتویات آن را از دسترس افراد متفرقه دور نگاه دارید.

نکته : انجام مراحل این آموزش در اکسل 2013 انجام شده و تمامی تصاویر از محیط این نرم افزار برای شما تهیه گردیده است.

آموزش رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت

در ابتدا برای اجرای مراحل رمز گذاری بر روی فایل مورد نظر، بر روی دکمه File که در نوار ابزار اصلی برنامه Ribbon موجود میباشد کلیک کنید.

آموزش رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت-1

حال از صفحه باز شده گزینه Info را انتخاب نمایید.

با باز شدن گزینه های زیر مجموعه گزینه Info، بر روی اولین گزینه آن یعنی Protect Document در ورد و protect Workbook در اکسل و Protect Presentation در پاورپوینت کلیک کنید تا کادر زیر مجموعه های آن نیز باز شود. حال گزینه Encrypt With Password را انتخاب نمایید.

آموزش رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت-2

با انتخاب گزینه Encrypt With Password عملیات رمز گذاری بر روی فایل آغاز خواهد شد. بدین صورت که با کلیک بر روی این گزینه پنجره کوچکی با نام Encrypt Document باز خواهد شد و شما باید در فیلد مربوط به این پنجره رمز انتخابی مورد خود را وارد نمایید.

آموزش رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت-3

سپس با کلیک بر روی دکمه Ok پنجره ای جدید با نام Confirm Password باز میشود که در فیلد مربوط به این پنجره، رمز وارد شده را باید عینا تکرار و وارد نمایید تا رمز انتخابی شما تایید و سند رمز گذاری گردد. (همانطور که از این متن متوجه شدید، این کار برای تایید وصحت رمز وارد شده انجام میپذیرد.)

آموزش رمز گذاری بر روی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت-4

بدین صورت اجرای عملیات رمز گذاری بر روی سند را به پایان رسانیده اید. نکته قابل به ذکر این است که سند مربوطه از این پس با این رمز باز خواهد شد وهر بار که کاربر و یا کاربران مجاز نیاز به خواندن متن این نوع اسناد (رمز گذاری شده) دارند، باید رمز مربوط به آن سند را بدرستی وارد کرده تا محتویات برای آنها نمایش داده شود.

امیدوارم از این آموزش نهایت بهره را برده باشید. تا آموزشی دیگر که باز هم در خدمت شما عزیزان خواهم بود، بدرود و موفق باشید.

درباره عليرضا مقدم

امیدوارم از آموزش هایی که اینجانب به عنوان یکی از آموزش دهندگان گروه آموزشی هنردیجیتال برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ام بهره لازم را ببرید. با تشکر، علیرضا مقدم

۳۳ دیدگاه

  1. بسیار ممنون وسپاسگزارم اجرتان با خداوند بخشنده ی مهران.

  2. واقعا علی بود من خیلی بهش نیاز داشتم یک دنیا ممنووووووووووون ن ن ن ن ن ن

  3. سلام
    ممنون می شوم نحوه برداشتن رمز گذاشته شده را هم بفرمایید.(البته رمز را دارم فقط می خواهم آنرا حذف کنم)

  4. بسیاااااااااااااااااااااااارعالی آقای مقدم

    ممنون از شما……………….

  5. ممنون میشم اگربفرماییدبرای برداشتن رمز گذاشته شده یعنی برگشتن به حالت اولیه بدون رمز چکاربایدکرد؟ البته رمزرا خودم گذاشتم ولی هیچ گزینه ای برای برگشت به حالت اولیه نیست!!!!

    ممنون اگه جواب بدین.

  6. سلام
    میخواستم ببینم چطوری میشه برای ایجاد تغییرات در فایل رمز بذارم؟
    یعنی واسه باز کردن فایل و خوندنش رمز نخواد واسه تغییر توش و نوشتن رمز بخواد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • با سلام NANA جواب شما اینه که می ری تو قسمت فایل سیو از رو میزنی بعد دسکتاپ یا هرجایی که میخوای سیو شه رو انتخاب میکنی بعد یه پنجره باز میشه اون پایین یه نوشته TOOLSاون رو میزنی بعد جنرال آپشن رو میزنی بعد
      دو قسمت سفید رنگ میاد قسمت اول برای کل پاور پوینته قسمت دوم برای تغییر ندادنه که تو اون رمزتو می نویسی و اوکی می زنی و تمام

  7. با سلام اولاً از حاج علیرضا مقدم برا آموزش خیلی کوتاه و مختصر و واقعاً مفیدش تشکر می کنم . با برداشتن همان رمز (پسورد) طی مراحلی که انجام دادید پسورد حذف می شود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*