اخبار سایت
به راهت ادامه بده ! اگر قرار باشد بایستی و به طرف هر سگی که واق واق میکند سنگ پرتاب کنی هرگز به مقصد نمیرسی... - لورنس استرن
خانه / آموزش نرم افزار / معرفی نرم افزار Speccy – مشاهده مشخصات کامپیوتر

معرفی نرم افزار Speccy – مشاهده مشخصات کامپیوتر

سلام. امروز قصد معرفی نرم افزاری رایگان اما حرفه ای در زمینه نمایش مشخصات و مدل سخت افزار های کامپیوتر را داریم. با استفاده از این برنامه رایگان در کامپیوتر خود  میتوانید از مدل، مشخصات، دمای سخت افزار ها و… سیستم خود با خبر شوید.

دانلود نرم افزار Speccy

این نرم افزار را میتوانید از اینجا دانلود کنید.

نکته: لینک دانلود موجود در متن بالا، لینکی دانلودی از وب سایت اصلی ارائه کننده این نرم افزار میباشد. از این طریق قادر خواهید بود تا آخرین نسخه نرم افزار Speccy را دانلود کنید.

مهمترین ویژگی های این نرم افزار عبارتند از:

– نمایش مشخصات کامل سیستم با جزئیات دقیق

– نمایش مشخصات سخت افزاری کامپیوتر

– نمایش میزان دمای مادربورد، CPU ، و هارد

– نمایش دقیق جزئیات نسخه و اطلاعات ویندوز

مدل سخت افزار مورد استفاده

و….

این نرم افزار به علت کاربرد ساده آن نیازی به آموزش خاصی ندارد! اما جهت آشنایی با محیط و همچنین صرفه جویی در وقت به توضیحی مختصری در این زمینه خواهیم پرداخت.

آشنایی با محیط نرم افزار Speccy

بعد از نصب و اجرای این نرم افزار، با محیط زیر روبرور خواهید شد:

معرفی نرم افزار Speccy - مشاهده مشخصات کامپیوتر-01

حال صبر کنید تا نرم افزار مشخصات سیستم شما را به طور کامل بررسی و شناسایی کند. معمولا اولین باری که این نرم افزار را اجرا میکنید، با کمی تاخیر مشخصات نمایش داده میشود اما از دفعات بعد این کار سریعتر خواهد شد.

اکنون میتوانید برای مشاهده مشخصات سیستم خود، ابتدا نوع سخت افزار مورد نظر خود را در نوار سمت چپ برنامه انتخاب کرده و سپس جزئیات آن را مشاهده کنید.

برای مشاهده دمای تقریبی سخت افزار ها نیز کافیست به اعدادی که بر حسب واحد سانتیگراد میزان دمای سخت افزار را نشان داده اند توجه داشته باشید.

در تصویر زیر به ترتیب دمای CPU ، Motherboard و Hard Disk نمایش داده شده اند.

معرفی نرم افزار Speccy - مشاهده مشخصات کامپیوتر-02

همچنین با کلیک بر روی میزان دمای نمایش داده شده، میتوانید به طورت نمودار و گرافیکی کم و زیاد شدن دمای سخت افزار را مشاهده نمایید.

امیدواریم این نرم افزار بتواند نیاز شما را در زمینه نمایش مشخصات و مدل سخت افزارهای سیستم به طور کامل رفع کرده باشد. تا آموزشی دیگر موفق باشید.

درباره محمدرضا مقدم

خوشحالم که از وب سایت آموزشی دیجیتال آرت دیدن میکنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*