اخبار سایت
آرامش اگر همیشگی باشد سستی و پلشتی در پی دارد - ارد بزرگ
خانه / اندروید / آموزش نصب کیبورد فارسی اکسترنال تبلت
Keyboard-External-cover

آموزش نصب کیبورد فارسی اکسترنال تبلت

درود بر شما دوست عزیزی که در این لحظه همراه بنده شدید تا به فراگیری آموزش نصب و استفاده از برنامه Keyboard External helper Pro بپردا زید. درود بر شما.

قبل از شروع به آموزش فعال سازی این برنامه باید این نکته را متذکر شوم که این برنامه برای استفاده از کیبورد اکسترنال و کیبوردهای بدون سیم بلوتوث بر روی تبلت شما می باشد.این برنامه پیشنهاد شده برای سیستم عامل اندروید میباشد و بر روی انواع تبلت هایی که بااین سیستم عامل کار میکنند قابل اجراست از جمله تبلت های وین تاچ (Wintouch)!

مرحله اول:

در این مرحله شما باید برنامه Keyboard External helper Pro را دانلود کرده و به یکی از روش های ورودی (اتصال به کامپیوتر و یا استفاده از انواع حافظه جانبی و کول دیسک) به تبلت خود انتقال داده و نصب کنید. چون اطمینان دارم که نصب برنامه بر روی تبلت را براحتی میتوانید انجام دهید، از توضیح در این زمینه اجتناب کرده و به بر نامه می پردازم.

مرحله دوم:

پس از نصب برنامه به بخش تنظیمات یا Setting بروید و سپس به بخش زبان و ورودی (Language & Input) مراجعه کنید (1) و بر روی گزینه Keyboard External helper Pro که پس از نصب برنامه در این بخش ظاهر شده را لمس کرده تا تیک دار گردد(2). سپس به گزینه تنظیمات این برنامه که در همین پنجره قرار دارد (3) مراجعه کرده و و پس از باز شدن پنجره جدید و گزینه های آن روی گزینه choose keyboard layout لمس کرده تا پنجرهای که شامل زبان های مختلف می باشد باز گردد (4) و از این پنجره گزینه( Persian (farsi را انتخاب کنید.و از این بخش بطور کامل بیرون بروید.

Keyboard External Pro-1

Keyboard External Pro-2

Keyboard External Pro-3

مرحله سوم:

تا کنون برنامه با زبان فارسی برای سیستم شناخته شده است اما فعال نشده! برای فعال سازی برنامه و استفاده از کیبورد به قسمت ایجاد پیام جدید(new message) بروید و پس از ظاهر شدن بر نامه بر روی تصویر کیبورد که در نوار پایین صفحه قرار دارد لمس کنید(5). پنجره جدیدی برای شما نمایان می گردد. از این پنجره گزینه Keyboard External helper Pro را با لمس کردن فعال کنید(6).

Keyboard External Pro-4

  • نکته: برای استفاده از این کیبورد بر روی تبلت خود می توانید دو زبان را نیز انتخاب کنید. حتما شما علاوه بر زبان شیرین فارسی گاهی اوقات مجبور خواهید بود از زبان انگلیسی نیز استفاده نمایید. برای دو زبانه کردن کیبورد اکسترنال خود، کافی است به طریقه زیر عمل کنید:

ابتدا به گزینه تنظیمات این برنامه مراجعه کنید که درمطالب بالا نحوه دسترسی به آن ذکر شده است. از صفحه باز شده گزینه Advanced Setting را انتخاب کنید.

Keyboard External Pr

حال پنجره دیگری باز میشود. از این صفحه گزینه Choose the second keyboard layout را یافته و انتخاب کنید.از پنجره زبانهایی که در این مرحله باز می شود، زبان دومی که مد نظر تان است  را انتخاب کنید.

Keyboard External Pro-6

اما از چه کلید هایی بر روی کیبورد میتوانیم استفاده کنیم تا در تایپ، زبان دوم را مورد استفاده قرار دهیم؟

شما میتوانید حتی این کلید ترکیبی را از بین گزینه هایی که برنامه برای شما در نظر گرفته انتخاب کنید. برای این کار دوباره به  گزینه Advanced setting مراجعه کنید. از صفحه باز شده گزینه Language-switch key را انتخاب کنید.

Keyboard External Pro-7

برای استفاده از زبان دوم یکی از گزینه های Alt+space و یا Shift+Space را انتخاب کنید. از این پس شما با این کلید ترکیبی از زبان دوم استفاده خواهید کرد.

Keyboard External Pro-8

حال کیبورد خود را به تبلت متصل کرده و از تایپ زبان شیرین فارسی بوسیله کیبورد خارجی در تبلت خود لذت ببرید.

امید وارم این آموزش مورد قبول و استفاده شما قرار گرفته باشد. با آموزش های دیگر در این سایت همراه من باشید.

بدرود.

درباره عليرضا مقدم

امیدوارم از آموزش هایی که اینجانب به عنوان یکی از آموزش دهندگان گروه آموزشی هنردیجیتال برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ام بهره لازم را ببرید. با تشکر، علیرضا مقدم

۱۶۳ دیدگاه

  1. سلام ٠خسته نباشین٠من کیبوردم فارسی هست،ولی کلمات گ،پ،ژ،چ،رونداره.راه حلی وجود دارد یانه؟ممنون

  2. عالی بود. خیلی ممنونم

  3. سلام
    مطلبی که گذاشتید خیلی خوب بود . من اپلیکیشن مورد نظر رو دانلود و نصب کردم ولی برای اینکه هر دو زبان انگلیسی و فارسی فعال بشه مشکل پیدا کردم. یعنی برای من بعد از اینکه به قسمت تنظیمات advance می روم بعدش دیگه جایی که باید زبان دوم رو انتخاب کنم نوشته no remapping و هر کار می کنم نمی تونم اونو فعال کنم.
    لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام باید روی اون فیلد آن اسکرین کلیک کنید و بعد یکی از کلیدهای کیبورد رو فشار بدید
      بعد دکمه چنج رو بزنید و تغییرات رو سیو کنید

  4. عالی بود ممنونم

  5. سلام من هم مشکل دارم زبان دوم و سوم غیر فعاله

  6. سلام
    عالی است.ممنون و متشکر

  7. سلام
    برنامه external keyboard helper
    عالی است.ممنون ومتشکرم

  8. سلام. ببخشید من وقتی میرم به advanced setting برای انتخاب زبان دوم. این گزینه برای من یعنی انتخاب زبان دوم غیر فعال هست و نوشته no remapping. لطفا سریع جواب بدین مرسی.

  9. بسیار عالی

  10. این هفت تا کلید همیشه دائم غیر فعال میشن و اصلا کار نمیکنن
    چ-ج-پ-گ-ک-و
    دائم مجبور میشم هی کلا شبیه ساز آمیدوس رو هی باز و بسته کنم تا درست بشه

  11. سلام
    ممنون واقعا عالی بود

  12. خیلی ممنون بابت آموزشتون
    من الان این متن رو با کیبورد می نویسم.

  13. سلام از آموزش بسیار خوب شما سپاسگزارم، مشکلی که من دارم این هست که کلید ترکیبی alt یا shift کار نمی کند و موقع تایپ نمیتونم زبان را تغییر بدهم، لطفا راهنمایی بفرمایید

  14. سلام دوباره، در توضیح پست قبلی باید بگم که کیبورد من زمانی فارسی تایپ میکنه که هر دو زبان رو فارسی انتخاب کرده باشم، میشه لطفا این مشکل رو حل کنید؟ خیلی ممنون میشم

  15. من میخام با دکمه اینتر پیامم ارسال بشه باید چکا کنم؟

  16. سلام من برنامه رو نصب کردم ولی برای قسمت language switch هرچقدر ک بزنم روی alt+shift و سیو کنم بازم خودش میزنه رو disable
    باید چیکار کنم؟

  17. آموزش هاتون عالیه

  18. سلام واقعا ممنونم فقط گزینه زبان دوم اصلا ندارم چکار کنم؟

  19. سلام .. این برنامه فقط برای تبلت کاربرد داره یا میتونیم رو گوشی هم نصب کنیم؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*