اخبار سایت
مهمترین خطر در زندگی خطر نکردن است، فردی که خطر نکند، چیزی انجام نمی دهد، چیزی ندارد، چیزی نیست و چیزی نمی شود - نورمن وینسنت پیل
خانه / آموزش های کاربردی / اطلاع از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام
اطلاع از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام - cover

اطلاع از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام

بسیاری از افراد از این نگران هستند که مبادا اطلاعات شخصی شان در معرض خطر بیفتد و سو استفاده کنندگان به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. در واقع با استفاده از امکاناتی که در تلگرام موجود است میتوان اطلاع پیدا کرد که چه کسانی با چه سیستم هایی به حساب شما دسترسی دارند. شما نیز میتوانید خیلی راحت حق دسترسی هر کدام از سیستم ها را که به آن مشکوک هستید قطع کنید. در این آموزش یاد میگیریم که چگونه از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام خود مطلع شویم.

 

برای اینکار ابتدا تلگرام را اجرا کرده ، سپس به منوی برنامه بروید.

سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

اطلاع از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام - 01

حال از ناحیه Settings گزینه Privacy and Security را انتخاب نمایید. (تمامی موارد امنیتی تلگرام از این بخش تنظیم میشوند)

اطلاع از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام - 02

اکنون از ناحیه Security گزینه Active Session را انتخاب نمایید.

اطلاع از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام - 03

در بخش Active Session سیستم هایی که به حساب شما دسترسی دارند نمایش داده خواهند شد.

در بالاترین قسمت این بخش یعنی ناحیه Current Session مشخصات سیستم شما که هم اینک از طریق آن به حساب تلگرام خود متصل شده اید نمایش داده میشود.

از ناحیه Active Session که در پایین این بخش قرار دارد مشخصات تمامی دستگاه هایی که به حساب شما دسترسی دارند نمایش داده خواهد شد.

اطلاع از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام - 04

اگر در ناحیه Active Seasons موردی مشاهده کردید، احتمال دارد که هک شده باشید.

پس برای اطمینان بیشتر با استفاده از گزینه Terminate All Other Session که با رنگ قرمز نشان داده شده است تمامی ارتباطات اضافی را قطع کنید.

نکته بسیار مهم: بعضی افراد از چند راه ممکن است به حساب تلگرام خود دسترسی داشته باشند. به طور مثال ممکن است علاوه بر موبایل، از طریق سرویس وب تلگرام و تلگرام دسکتاپ (نسخه  کامپیوتر) نیز به حساب خود دسترسی داشته باشند که در این صورت در ناحیه Active Session باید مشخصات سرویس های خود (مانند IP، نوع دستگاه، نسخه ویندوز و …) را شناسایی کرده و فقط موردی که مشکوک است را Terminate کنید.

برای قطع ارتباط موردی باید بر روی مورد مشکوک لمس کرده بعد از نمایش داده شدن پیغام Terminate this session گزینه OK را انتخاب نمایید.

اطلاع از هک شدن و سو استفاده از حساب تلگرام - 05

امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید. تا آموزش دیگر بدرود.

درباره محمدرضا مقدم

خوشحالم که از وب سایت آموزشی دیجیتال آرت دیدن میکنید

۲ دیدگاه

  1. این کار اصلا از توی تلگرام امکان پذیر هست ؟
    یا با App های دیگه این کار رو میکنند ؟ مثلا mobogram

  2. باسلام و خسته نباشید،مشکلی که الان یکسال باهاش مواجه هستم،این هستش که هرچقدر ایمیل درست میکنم،ناموفقه،بطور مثال،برای ورود به جاهایی که فقط ایمیل بدون پسورد ازم میخوان میتونم داخل بشم،ودر همون تایم اگر برای انجام کاری ایمیل همراه با پسورد احتیاج داشته باشم،مکررا اعلان خطا در نادرست بودن رمز یا پسورد برام میاد وخوب قطعا بهمین دلیل کارم انجام نمیشه و این در صورتی هستش که از درست بودنش مطمعنم و بصورت مکتوب همه مشخصات رو دارم،خواهشا ،خواهشا راهنمایی درست و قابل تفهیم بهم بدین،واقعا دیگه عاجز شدم،کلی برنامه هایی که بهشون وصل بودم رو بهمین دلیل ازدست دادم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*