اخبار سایت
تمام محبت خود را به یكباره برای دوستت ظاهر مكن؛ زیرا هر وقت اندك تغییری مشاهده كرد تو را دشمن می پندارد - سقراط
خانه / نرم افزارهاي كاربردي / Microsoft Office / Excel / آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل
آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل-کاور

آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل

درود بر شما همراهان گرامی. در این آموزش که با عنوان آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل از وب سایت آموزشی Dilgital-art.ir منتشر شده است، قصد داریم شما کاربران عزیز را با چگونگی استفاده و به کاربردن تابع UPPER (بزرگ کننده حروف) در کاربرگ ها (اسناد) اکسل آشنا سازیم.

مقدمه:

تابع Upper یا بزرگ کننده حروف انگلیسی یکی از توابع کاربردی در برنامه اکسل میباشد. از این تابع برای بزرگ کردن حروف کوچک انگلیسی استفاده میگردد. در برخی از کاربرگ های اکسل پس از تدوین و وارد نمودن اطلاعات و داده ها در آنها نیاز به تغییر نوع حروف انگلیسی آن از حروف کوچک به حروف بزرگ احساس میشود. تغییر تمامی این حروف در سندهای بسیاری از این قبیل که معمولا بسیار طولانی هم میباشند، کاری زمان بر و خسته کننده میباشد. در قابلیت های بیشماری که توسط توابع مایکروسافت اکسل در اختیار کاربران قرار داده شده است، تابع UPPER به عنوان یکی از توابع کاربردی شناخته میشود و به کاربر خود این اجازه را خواهد داد تا در کوتاهترین زمان ممکن به ویرایش داده های درون کاربرگ اکسل پرداخته و حروف کوچک سلول های دلخواه خود را به حروف بزرگ انگلیسی تبدیل نماید. در این آموزش قصد داریم به همراه شما به بررسی چگونگی استفاده از این تابع در کاربرگ های اکسل بپردازیم. با ما همراه باشید.

تبدیل حروف کوچک به بزرگ با استفاده از تابع UPPER

استفاده از این تابع بسیار ساده میباشد. شکل کلی نوشتار این تابع به صورت زیر میباشد.

(متن مورد نظر به زبان انگلیسی)UPPER=

برای استفاده از این تابع ابتدا علامت مساوی را در سلول مقصد قرار دهید. سپس عبارت UPPER را تایپ کرده و از علامت پرانتز (باز) استفاده کنید(1).

سپس سلولی که قصد بزرگ کردن حروف آن را دارید (سلول هدف) زا با کلیک بر روی سلول، آن را انتخاب کنید(2). با این کار آدرس سلول انتخاب شده در جلوی پرانتز درج خواهد شد(3).

آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل-1

حال با فشردن کلید Enter مشاهده خواهید کرد که به سادگی هرچه تمامتر حروف سلول انتخاب شده (که با حروف کوچک میباشند) به حروف بزرگ تبدیل شده و در سلول مقصد (سلولی که تابع در آن نوشته شده) نمایش داده خواهند شد.

آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل-2

با استفاده از متن بالا براحتی توانستید محتویات یک سلول را به حروف بزرگ تبدیل نمایید. اما گاهی اوقات نیاز خواهید داشت تا محتویات یک ستون را بطور کامل با استفاده از تابع UPPER به حروف بزرگ تبدیل کنید. مثلا در کاربرگ ارائه شده در این آموزش (که فقط جنبه آموزشی دارد) نیاز خواهید داشت تا حروف کلیه سلول  های ستون “شماره سریال” را به حروف بزرگ تبدیل کنید. در کاربرگ های بزرگ این کار بسیار سخت و وقت گیر میباشد. در ادامه آموزش یک روش برای آسانتر کردن این کار برای شما ارائه خواهیم کرد که میتواند زمان این کار را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

ابتدا به ستون مقصد بروید. حال تابع Upper را در اولین سلول از این ستون وارد نمایید.

آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل-3

حال بر روی دستگیره کوچکی که در کنار سلول قرار دارد کلیک کنید و همزمان به دراگ کردن آن تا سلول نهایی (که قصد بزرگ کردن حروف آن را دارید) اقدام نمایید.

به عنوان مثال در این آموزش من قصد دارم تمامی سلول های ستون شماره سریال را تبدیل به حروف بزرگ نمایم. پس عملیات کلیک و دراگ کردن را تا آخرین سلول ستون مقصد انجام خواهم داد. پس از اتمام عملیات دراگ کردن با ارور NAME# مواجه خواهید شد.

آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل-4

نگران نباشید، زیرا تابع شما در تمامی سلول ها قرار داده شده است و تنها کاری که برای بزرگ کردن حروف لازم است، این است که سلول مبدا (سلولی که قصد بزرگ کردن حروف آن را دارید) به هر سلول در ستون مقصد معرفی نمایید.

برای این کار بر روی سلول مقصد دبل کلیک کنید. حال علامت پرانتز باز “)” را درجلوی تابع آپر تایپ کنید، سپس سلول مبدا را انتخاب کنید و کلید Enter را بفشارید. به عنوان مثال در تصویر زیر محتویات سلول A5 در سلول E5 به حروف بزرگ تبدیل شده است و برای تمامی سلول های دیگر این کار را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

آموزش استفاده از تابع UPPER در کاربرگ های اکسل-5

این کار زمان قابل توجهی را برای شما ذخیره خواهد نمود.

امیدوارم این آموزش مورد توجه شما دوستان گرامی قرار گرفته باشد. تا آموزشی دیگر که باز هم در خدمت شما عزیزان خواهم بود، بدرود و پیروز باشید.

درباره عليرضا مقدم

امیدوارم از آموزش هایی که اینجانب به عنوان یکی از آموزش دهندگان گروه آموزشی هنردیجیتال برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ام بهره لازم را ببرید. با تشکر، علیرضا مقدم

۵ دیدگاه

  1. اگه بخوام amir feizi رو به Amir feizi تبدیل بکنم
    باید چکار کنم
    مرسی

  2. بسیار عالی
    استفاده کردم ممنونم

  3. سپاس از ارائه این راه کار . بدانیم که با این نگاه از هستی بهره آنرا می ستانید ! این کارمای شماست! نوش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*