اخبار سایت
در زندگی وقتی کاری برای انجام یا چیزی برای عشق ورزیدن یا بارقه ای برای امیدوار بودن داشتید ، آن گاه بدانید فرد شادی خواهید بود - ارسطو
خانه / گرافيك / فتوشاپ / آموزش ساخت متن درخشان و براق در فتوشاپ
shine-text-cover

آموزش ساخت متن درخشان و براق در فتوشاپ

درود بر شما عزیزانی که آموزش های فتوشاپ را از سایت ما دنبال کرده و همراه من هستید.

امروز با آموزش درخشان کردن متن ها در خدمت شما عزیزان هستم این آموزشی بسیار ساده است اما شما به کمک این آموزش و مراحل آن می توانید اثری بسیار زیبا و براق خلق کرده و در کار های گرافیکی از آن سود جویی کنید متذکر میشوم سایز ها و رنگ ها بنا به نیاز شما قابل تغییر میباشند تا شما اثری زیبا خلق کنید.تا پایان آموزش همراه من باشید.

مرحله اول:

در ابتدا یک تصویر با سایز 800×500 ایجاد کنید.سپس دو رنگ متفاوت را انتخاب میکنید که باید بک گراند کار شما از این رنگ ها تشکیل شود. رنگ های منتخب ما دارا  کد های 534215# و c8a445 # می باشند.سپس از گرادیانت (Radial Gradient) شعاعی که در تصویر زیر مشاهده میکنید استفاده کرده و از مرکز لایه ایجاد شده به گوشه سمت راست پایین میکشیم.

shine-text-1

بک گراند شما به شکل زیر در میآید. همچنین برای بهتر و زیبا تر شده می توانید افکت های زیبا و حتی ساده ای را به بکگراند خود بدهید.مثلا دراین شکل من با استفاده از براش نرم و سایز های متفاوت آن چند نقطه را بر روی بک گراند ایجاد کرده ام.

shine-text-2

مرحله دوم:

بر روی بک گراند ایجاد شده شروع به نوشتن با فونت و سایز و رنگ دلخواه کنید. من از فونت forte و سایز 170 ورنگ d5b900 # استفاده کرده ام و کلمه digital-art را بر روی بک گراند نوشته ام و برای نزدیکتر شدن حروف به یکدیگر فاصله بین حروف را به مقدار 15% کم کرده ام.

shine-text-3

مرحله سوم:

نکته: در موارد گرافیکی که خودتان انتخاب میکنید رنگ و سایز های گفته شده، وحتی سایه ها از سوی شما قابل تغییر می باشند و اندازه ها و سایز های گفته شده مختص این آموزش است.

در این مرحله باید بر روی نوشته خود در کادر لایه ها دبل کلیک کنید تا پنجره blending option ظاهر شود و یا از نوار ابزار اصلی به آدرس layer -> style -> blending option بروید و تغییرات زیر را اعمال کنید:

ابتدا گزینه Drop shadow را تیک دار نمایید و رنگ انتخابی را به کد رنگ 928505 # تغییر دهید.

shine-text-4

 Inner shadow

color : #f0ebc5

contour : Half Round

shine-text-5

 Bevel and Emboss

size : 9

soften : 3

glass contour : Notched Slope – Rounded

Shadow Mode : Overlay

color : #d5b900

shine-text-6

stain

Blend Mode : Screen

color : #f5ca2d

Contour : Cove – Deep

shine-text-7

و بالاخره به بخش Gradient Overlay مراجعه کرده و Belnd Mode را به حالت Soft Light تغییر میدهیم.سپس از کادر gradient گزینه نشان داده شده در تصویر با نام (foreground to background) را انتخاب کرده و در کادر رنگ باز شده رنگهای نشان داده شده در دو سمت gradient را به رنگ های  952e2f# و  ffffff# تغییر می دهیم.

shine-text-8

و نوشته ما در نهایت به این شکل در می اید.

shine-text-9

مرحله چهارم:

در این مرحله شما باید با فشردن کلید Ctrl و کلیک بر روی لایر نوشته در کادر لایه ها  دور تا دور نوشته خود را انتخابی یا به عبارتی به شکل select شده در آورید.(هنگاهی که کلید Ctrl را فشار دهید و علامت دست ایجاد شده توسط موس را به روی لایه متن ببرید ،مربع کوجک select  ظاهر میگردد که تنها با یک کلیک بر روی لایه مورد نظر میتوانید آن لایه را انتخاب کنید)

shine-text-10

سپس به مسیر زیر بروید Select -> Modify -> Expand بروید و عدد expand را به 6 تغییر دهید.

shine-text-11

خط های انتخاب یا select شما به اندازه 6 پیکسل از حروف فاصله میگیرند.

مرحله پنجم:

در این مرحله باید یک لایر جدید در زیر لایه نوشته متن ایجاد کنید وBlend Mode آن را به حالت Vivid Light تغییر داده ونام آن را light بنامید.

shine-text-12

به روی لایه light بروید و سپس بوسیله یک براش بزرگ  و یا گزینه سطل رنگ قسمت select شده را رنگ کنید. کد رنگ را fef087 # در نظر گرفته ام. دقت لازم نیست زیرا رنگ از قسمت سلکت شده بیرون نخواهد رفت.

shine-text-13

سپس با فشردن کلید ترکیبی Ctrl+D خط بریده بریده سلکت را حذف کنید.

حال به ادرس filter->Blur->Motion Blur رفته و زاویه را 90 درجه و مقدار Distance را 20 در نظر بگیرید.

shine-text-14

دوباره به مسیر filter->Blur->Motion Blur بروید و زاویه را صفر درجه و distance را باز هم 20 در نظر بگیرید.

shine-text-15

سپس به مسیر Filter->Blur->Gaussian blur رفته و مقدار Radius را 5 در نظر بگیرید.

shine-text-16

و شکل نهایی کار شما به شکل زیر در می آید

shine-text-17

در اینجا کار براق کردن نوشته ها به پایان رسیده امیدوارم این آموزش مورد قبول شما عزیزان واقع شود و از این افکت زیبا در کار های خود استفاده ببرید. باز هم متذکر میشوم که سایزها ، رنگ ها و… مختص این آموزش است و شما متن خود را که شامل هر رنگی و هر متنی باشد میتوانید به این حالت براق درآورید.

با تشکر از همراهی شما، تا آموزشی دیگر بدرود.

درباره عليرضا مقدم

امیدوارم از آموزش هایی که اینجانب به عنوان یکی از آموزش دهندگان گروه آموزشی هنردیجیتال برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ام بهره لازم را ببرید. با تشکر، علیرضا مقدم

۵ دیدگاه

  1. ایول داری داداش مرسی مرسی

  2. خیلی خوب بود ممنون

  3. با تشکر از شما خداقوت

  4. سلام
    لطفا درست کردن فنجان قهوه در فوتوشاپ را آموزش بدهید
    سپاس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*