اخبار سایت
بزرگترین لذت در زندگی انجام کاریست که دیگران میگویند: تو نمیتوانی! - رومن پولانسکی
خانه / آموزش های کاربردی / آموزش باز کردن مجدد Tab های بسته شده مرورگر
آموزش باز کردن مجدد Tab های بسته شده مرورگر -cover

آموزش باز کردن مجدد Tab های بسته شده مرورگر

حتما برای شما هم در بسیاری از موارد پیش آمده که هنگام گشت و گذار در اینترنت یک یا چند تب (Tab) مروگر را به طور تصادفی بسته باشید. بسیاری از کاربران به طور کامل از امکانات مرورگر ها و همچنین از کلید های ترکیبی که کار را برای آن ها آسان میکند خبر ندارند و بلافاصله بعد از اینکه یک یا چند تب مرورگر را به اشتباه بستند اقدام به پیدا کردن آن ها از طریق پنل History مرورگر میکنند که این کار باعث گرفتن وقت و همچنین ناراحتی آن ها میشود. امروز با استفاده از این آموزش می آموزیم که چگونه میتوان تب های بسته شده مرورگر را با استفاده از کلیک راست بر روی تب ها و یا استفاده از کلید ترکیبی کیبورد خیلی سریع و راحت بازیابی کرد.

این آموزش تقریبا در تمامی مرورگر ها به ویژه Mozilla Firefox، Internet Explorer، Google Chrome، Microsoft Edge و Opera قابل اجراست

باز کردن تب های بسته شده مرورگر از طریق کلیک راست بر روی آن ها

اولین روش برای این کار استفاده از کلیک راست بر روی یکی از تب ها میباشد. برای این کار بر روی یکی از تب های مرورگر تان کلیک راست کرده و گزینه Undo Close Tab در فایرفاکس یا Reopen closed tab در گوگل کروم،اینترنت اکسپلورر و مایکرسافت اج و Reopen last closed tab در مرورگر اپرا را انتخاب نمایید.

آموزش باز کردن مجدد Tab های بسته شده مرورگر -01

با انتخاب این گزینه آخرین تب بسته شده باز خواهد شد و هر چند بار که این گزینه را انتخاب کنید تعداد تب های بیشتری را مجددا باز خواهید کرد.

روش انجام این کار در بسیاری از مرورگر ها تقریبا به همین این شکل است و تفاوت تنها در نام گزینه شرح داده شده خواهد بود

باز کردن تب های بسته شده با استفاده از کلید ترکیبی در مرورگر

این روش در عین سادگی، سریع و حرفه ای نیز میباشد. به این صورت که شما تنها با فشردن کلید ترکیبی میتوانید آخرین تب و یا تب های بسته شده را مجدد باز نمایید.

برای این کار کلید های ترکیبی Ctrl + Shift + T را از صفحه کلید فشار دهید.

آموزش باز کردن مجدد Tab های بسته شده مرورگر -02

حال مشاهده خواهید کرد که آخرین تب بسته شده مرورگر باز خواهد شد. شما هر تعداد که این کلید ترکیبی را فشار دهید تعداد تب های بیشتری را باز خواهید کرد.

همانطور که دیدید روش کار بسیار ساده و کاربردی بود. با انجام این کار های هر چند ساده میتوانید گامی به سوی تبدیل شدن به یک کاربر حرفه ای کامپیوتر بر دارید.

درباره محمدرضا مقدم

خوشحالم که از وب سایت آموزشی دیجیتال آرت دیدن میکنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*