اخبار سایت
به راهت ادامه بده ! اگر قرار باشد بایستی و به طرف هر سگی که واق واق میکند سنگ پرتاب کنی هرگز به مقصد نمیرسی... - لورنس استرن
خانه / تبلت / wintouch / آموزش نصب کیبورد فارسی Multiling Keyboard روی تبلت های اندروید
Multiling-keyboard-cover

آموزش نصب کیبورد فارسی Multiling Keyboard روی تبلت های اندروید

درود بر شما دوستان و همراهان عزیز. امروز باز هم در خدمت شما هستم با آموزش نصب کیبورد فارسی Multiling Keyboard روی تبلت های اندروید. در این آموزش قصد دارم به معرفی برنامه Multiling keyboard و تنظیمات مربوط به فعال سازی زبان شیرین فارسی در این برنامه بپردازم . امید وارم شما نیز از این برنامه و قابلیت های آن استفاده نموده و از کیبورد فارسی آن لذت ببرید.

مزایا و معایب برنامه:

برنامه Multiling keyboard یکی از برنامه های کیبورد تاچ برای سیستم عامل اندروید میباشد که یکی از قابلیت های این برنامه پشتیبانی از اکثر زبانهای دنیا میباشد! در این بین زبان فارسی به عنوان زبانی ضروری و مورد نیاز روزمره برای ایرانی ها و تمامی فارسی زبانان نیز در این برنامه گنجانده شده است. ممکن است شما علاوه بر زبان فارسی در برخی از موارد نیاز به زبان های دیگر برای تایپ متن مورد نظر داشته باشید، از قابلیت های دیگر این برنامه فعال بودن همزمان چند زبان میباشد که این نیاز شما را نیز براورده ساخته است بگونه ای که محدودیت انتخاب زبان از میان رفته و شما چند زبان را میتوانید در اختیار داشته باشید! از معایب این برنامه به کوچک بودن حروف آنها میتوان نام برد. در ادامه به نحوه تنظیمات این برنامه برای فعال سازی زبان فارسی میپردازم.

در اولین قدم شما باید این برنامه را با نام Multiling keyboard دانلود کرده و روی تبلت خود نصب کنید.

پس از کامل شدن نصب برنامه و تایید آن از سوی شما به منوی تبلت خود بروید و گزینه Setting (تنظیمات) را انتخاب کنید(1)

Multiling keyboard-1

پس از باز شدن پنجره تنظیمات، گزینه language & Input (زبان و ورودی) را انتخاب کنید (2) و از گزینه های باز شده آن برنامه Multiling keyboard را انتخاب کنید (3) تا تیک دار گردد. با این کار برنامه را فعال کرده اید و از این به بعد از این برنامه در تایپ های شما استفاده خواهد شد. سپس در همین نقطه ، تنظیمات برنامه که شکل آن را در کنار برنامه میبینید (4) را لمس کرده تا پنجره تنظیمات آن باز شود.

Multiling keyboard-2

از پنجره باز شده گزینه Language را انتخاب کنید (5)

Multiling keyboard-3

در پنجره جدید نیز گزینه Language را انتخاب کنید (6)

Multiling keyboard-4

با لمس کردن و انتخاب گزینه Language در دومین بار، مشاهده میکنید که زبانهای برنامه که بسیار زیاد بوده و اکثر زبانهای دنیا را شامل میشود در زیر آن باز میشود(7).

Multiling keyboard-5

حال زبان فارسی و انگلیسی و سایر زبانهای دیگر را که در کیبورد میخواهید از آنها استفاده شود را تیک دار کنید(8).

نکته: این برنامه توانایی انتخاب و استفاده از چندین زبان همزمان را دارا میباشد کافیست در منوی تنظیمات اولیه و انتخاب زبان برنامه ، زبانهای مورد نظر راانتخاب نمایید.

Multiling keyboard-6

سپس از منوی تنظیمات برنامه به کلی بیرون بروید.

اکنون به برنامه ای که در آن به تایپ کردن نیاز دارید مانند بخش Message (اس ام اس) بروید و با ورود به این برنامه مشاهده میکنید که برنامه Multiling keyboard در این بخش فعال شده است و میتوانید از این کیبورد جدید برای نوشتن استفاده کنید.

برای فعال کردن زبان فارسی و یا زبانهای دیگری که انتخاب نموده اید کافی است بر روی کلید Space لمس و اندکی مکث کنید (10) تا کادر زبانها بالای این کلید باز شود و از این کادر زبان مورد نظر خود (زبان فارسی) را انتخاب کنید تا کیبورد تاچ تبلت شما فارسی شده و از آن استفاده نمایید (11).

نکته: نام زبانی را که فعال شده و از آن استفاده میشود بر روی کلید Space قابل خواندن میباشد.

Multiling keyboard-7

در نهایت کیبورد فارسی که در اختیار خواهید داشت به شکل زیر خواهد بود.

Multiling keyboard-8

امید وارم از این برنامه کیبورد لمسی و بخصوص زبان شیرین فارسی آن لذت ببرید. تا آموزشی دیگر که باز هم در خدمت شما عزیزان خواهم بود ، بدرود و موفق باشید.

درباره عليرضا مقدم

امیدوارم از آموزش هایی که اینجانب به عنوان یکی از آموزش دهندگان گروه آموزشی هنردیجیتال برای شما دوستان عزیز منتشر کرده ام بهره لازم را ببرید. با تشکر، علیرضا مقدم

۲۷ دیدگاه

  1. سلام صفحه کلیدش خیلی برام کوچیکه چطوری بزرگترش کنم؟

  2. سلام و ارادت دوست عزیز،من ده سالی میشه که از این کیبورد استفاده میکنم بزرگترین مشکلی که من با این کیبورد دارم اینه که دکمه ایموجی فعال نداره و برای ارسال ایموجی خیلی مشکل دارم توی تنظیمات گزینه‌ای هست که بتونم فعال کنم اون رو؟!
    ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*